måndag 21 april 2008

låt pengarna flöda...

det är svårt det här med pengar... att som konstnär el dyl prissätta det jag gör... jag får inte skapa för pengarnas skull, då dör all sann skaparanda... jag kan inte mjölka skapandet, kräva resultat av mig... det blir också kvävande... inte heller förvänta och vara beroende av yttre bekräftelse på mitt skapande... inte ta pengarna som bevis på att det jag gör eller till och med att jag duger...

å andra sidan måste jag värdesätta det jag gör... och då blir följden att även se att jag är värd att ta ordentligt betalt... lita på att folk ser värdet i det jag gör och är beredda att betala det jag själv tycker att jag är värd...

i själva verket är det ju det som är svårigheten... att själv se/känna värdet i mig och det jag gör...

det sägs att pengar är det mest andliga... måste hitta till att släppa det materialistiska penga-tänkandet och istället se mer andligt på det... ge dem fri... hitta tillit... lita... låta det flöda... inte räkna... inte beräkna...

det är lite fnurror på flödet får jag ju erkänna... tilliten svajar ännu...

en värdefull lisa

2 kommentarer:

Anne sa...

Underbart att få ta del av Vildänglars liv och tankar!!! Och inspirerande! Din livsrörelse smittar av sig t.o.m via bloggen.:)

Här blir jag stammis :)

Lång varm kärleksfull kram

Vildängel sa...

Vad roligt - välkommen stammis! Då lär vi ju "ses" lite titt som tätt eftersom jag ofta tittar in hos dig också!
-kram tillbaks-