fredag 27 juni 2008

Kammardans, sommarlov/jobb och livskapande

Att börja dagen med en fysisk och mental uppvärmning till klassisk musik är inte fy skam. Det har jag och ett 20-tal klassiska musiker gjort idag. De är på ensemble-spel-kurs och jag höll i inledningen. En oerhört rolig och givande uppgift. Jag har aldrig förr haft ett helt pass med endast klassisk musik. Det var en utvecklande utmaning som gav mersmak... Jag fick ihop en härlig varierad helhet med smakprov på den klassiska musikens mångfald.
Jag är ingen klassisk fantast (vilket däremot de andra var), men även jag njöt av musikupplevelsen! Det blev inte alls tungt eller enformigt som jag befarat.
Spännande också eftersom det var en helt annan slags människoskara än det brukar vara på mina danser. Betydligt högre genomsnittsålder, fler män än jag är van vid och mycket fler läkare....

Denna vecka har det varit ovanligt mycket jobb för min del. Och storbarnen har haft sin första sommarlovsvecka. Två månaders ledighet ligger framför dem... För oss gamlingar blir det varvat med jobb av olika slag.



......Och så det här som är så tungt omkring mig nu..... Måste hela tiden påminna mig om att det är jag som kan förändra.... Det är jag som måste stå för det jag vill... Inte vackla.... Inte bli offer...

JAG kan skapa det liv jag vill leva.

/L

Inga kommentarer: