tisdag 30 december 2008

gammal 2008-åring

Hon känner sig lite trött och gammal idag.
I själva verket är det året som är trött och gammalt.
Snart kommer det nya, det okända.
De (kunga-/vildänglafamiljen) står inför en möjlig stor omvälvning i livet.
Det är inte säkert att det blir så, men öppningen finns där.
Ett val som skulle innebära att de skulle få komprimera, koncentrera, prioritera, dextrinera.
Välja ut det viktigaste av allt.
Rensa bort allt annat.
Vaska guld.
Kungafamiljen, med guldkrona, guldtrådar, guldglitter.
Det glimmar i tanken.

Men det är långt ifrån ett självklart val.
De får invänta det nya och se.
Lita.

Vad önskar hon inför det nya året?
Vad önskar du?
Ett nytt år väntar, en ny möjlighet...

Hon önskar iallafall Er ett guldglittrande vackert år 2009.

❤ /L


3 kommentarer:

Ensamvarginna sa...

Spännande det låter.
Jag önskar ännu mer Kärlek, ännu mer goda människor och en ännu mer "allt är möjligt-tillvaro".
Kramar och ett fint 2009 till er från Malin!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Gott nytt år önskar jag från nästgårds (Björnlunda City ;)).

Kul att jag snubblade över den här fina bloggen!

Vildängel sa...

Malvalin - Ja det är himla spännande!
Tack det samma, Allt det goda, ljusa, kärleksproppfulla önskar jag dig.

mamma 2.0 - riktigt gott nytt även till dig och välkommen hit! Jag blir förstås genast nyfiken och springer in till dig, ses där.

/L