måndag 15 december 2008

Till ett gäng julfirande Vildänglar.

Sent söndagkväll blev denna roliga beställning färdig.



Svart REA t-shirt, Orange Vildängel med röda sidenvingar,
oblekt med rosa vingar & oblekt m lila,
Riddarröd luvtröja, tre par damtrosor + damtröja.
- till en syskonskara, kusiner, kompisar... Vad vet jag???
Kanske är det en enda liten Vildängel (och hans mamma) som ska ha lite att välja på, så de hinner tvättas mellan varven.
Så skulle förstås jag gjort till min egen son när han fick sin första himmelsblå t-shirt med sidenvingar och vägrade ta av den på ett par dagar och nätter... Han njöt sååå av att äntligen få flyga lika fint som Storasyster som sedan länge haft en klänning med vingar.

Imorgon kommer Sörmlands Nyheter hit och ska göra ett reportage om mig och min julgran...
Tihi, kanske att de har nyhetstorka!??
Vi brukar inte ta in och pynta granen förrän dagen innan julafton, men i år fick den flytta in i förtid. Nu står den vacker som en drottning, halvklädd i pärlhalsband och barnens pynt.

Sov gott alla Vildänglar
/Lisa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tog också in granen lite tidigt... tycker vi vuxna, efter mycket tjat. Nu hänger det allt möjligt fint i den, teckningar tex, det mesta går ju faktiskt att hänga i en julgran...
Lycka till imorgon.

Anonym sa...

eller inte imorgon... jag hoppas det gick bra i måndags... :)