fredag 6 november 2009

Inuti ett cirkushjärta


Igår var det bokrelease för "Inuti ett Cirkushjärta". En finfin och tänkvärd bok (även för dig som inte har cirkus i hjärtat). Skriven av Tilde-Systrami och Kajsa Lind. Här kan du köpa den.


Cirkör börjar bli lite utav ett familjeföretag, nu är även jag där och gästjobbar lite - som cirkuspedagog på kurser för barn och ungdomar med funktionsnedsättning. Många lösa trådar knyts samman.
Även om den delen av verksamheten finns det en nyutgiven bok
"För Modiga – 10 år av uppkäftigt engagemang och cirkusträning i funktionshindervärlden".
På söndag den 15/11 har vi en prova på-dag med öppen träning just för personer med funktionsnedsättning - Välkommen!

2 kommentarer:

Ängla Miranda sa...

Vad spännande det låter, Lisa! Vet du, när jag var i tidiga tonåren drömde jag mycket om cirkusliv och jag hade funderingar på att gå en skola som hette Charlie Rivel Entertainment Art School. Jag skickade efter prospekt och allting. Tänk så det kan vara!:-)

Vildängel sa...

Ja, livet är spännande!
Men det bidde musikliv istället för cirkusliv för dig har jag förstått. Måste också vara härligt!