tisdag 4 november 2008

Adventsöppet

som sagt... är sugen på att hoppa över november, rätt in i advent...
då tänds det marschaller längs vår väg och dörrarna slås upp till 12 konstnärer/hantverkare/butiker.
De flesta har öppet 1:a & 2:a advent, men eftersom jag är på danskurs 1:a advent är våra vackra blå dörrar endast öppna under 2:a adventshelgen.
Så kom då och fika, handla julklappar, testa re:skapa (ljuslykts- &/eller ullsmyckesverkstad av återvunnet tror jag det blir?), titta, sitta, testa, festa, lukta, sukta...
På kvällen den 6/12 blir det föreställning: "En tragisk kväll från Flen" gästspelar hos Vildängel/Axala Skola. Det är en härlig enmans-föreställning av & med Nicklas Lantz - skådespelare & trubadur.
Varmt Välkomna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar hur man ska organisera sig för att kunna komma och mysa med er? Tänker ju själv ordna lite mys här hemma i butiken söndagarna i advent.....kanske Liv och jag kan rymma ett tag från dom andra??? Vi får se!

Vildängel sa...

Ja det är ju inte helt lätt att hinna med allt man vill i adventstid... Även vi blir ju sugna på att besöka ert adventsmys, men inte är jag säker på att det blir...
Det vore förstås härligt att få rymlingar på besök om ni får till det!
Kanske ses vi här el där.

Anonym sa...

Det blir novemberljus i trädgården lördagen den 22 november kl 10-15.
Tror jag lagt ut det på www.kokobello.se....

Anna