tisdag 3 juni 2008

- Kvinnligt Sinnligt -


Så har ännu ett beställt handmålat/tecknat duschdraperi blivit färdigt, efter aaallt för lång tid...
Jag är hopplöst dålig på att färdigställa beställningsarbeten. Det är helt enkelt så att när jag får för många (egentligen borde det väl inte kunna bli för många... men ändå...) beställningar av samma typ så måste jag pausa och varva med annat skapande, för att återfå lusten och inspirationen. Jag kan inte massproducera. Kvinnorna/änglarna slutar att dansa fram när de pressas... Vare sig det gäller skulpturer, duschdraperier eller... annat...
Egentligen skulle jag vilja lägga ut duschdraperierna i produktion, men vill inte producera dem i Kina av okänd (barn?) arbetskraft. Drömmen är svensk-/närproduktion på återvunnen polyester, men jag har ännu inte hittat vägen dit så tills vidare får de dansa fram via min hand och penna. Tips på produktionsalternativ tas tacksamt emot!

4 kommentarer:

hippihäxan sa...

Åh vad snyggt! Har också funderat på det där med schysst producerat duschdraperi, men det slutade med att jag köpte ett fräscht på loppis, så sen har jag inte kollat upp mer. Men det borde ju gå att tillverka av återvunnet material.
Då vill jag sälja i min butik!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Vackert vackert & lagat med kärlek.

Önskar er en fortsatt underbar vecka & hoppas solen värmer era kroppar.

Stor kram

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Önskar er en härlig national dag!!

Massa kramar från Oslo♡

Vildängel sa...

En härlig nationaldag önskas både häxor och sessor och familjer också!
Solen värmer absolut våra kroppar och sinnen, vansinnigt att sitta här inne vid datorn...
Kanske att jag får till ett bra produktionssätt tills din butik öppnar... vore ju kul.. men då måste jag förstås börja dra lite mer i trådarna igen och satsa... hmm det dröjer nog längre än så...
live, jag menar love, eller kanske just live!