söndag 15 juni 2008

återfunnet-återvunnet

Idag har vi fyndat på vår lokala lant-loppis. Var och en i familjen har fått nån liten sak, men mest blev det till mig... Några små saker att bara ha och saker att göra andra saker av... Dukar till barnkläder och små skåp till... ja det får ni se så småningom, när eller om det blir till det som nu snurrar i mig...
Åh, det är så ljuvligt det där med gamla saker som har besjälats av andra människors liv. En tjusig kuvertväska fick jag, som viskar sin långa historia (betydligt längre än min egen livshistoria) när jag öppnar den. För att inte tala om de små skåpens vackra historier som slingrar sig ur dörrar på glänt. Jag ska försöka återberätta dem, ni ska få se.......

I samma veva vill jag tipsa om Återfunnet - Återvunnet,
en pysslig tjej som också gör massa roliga "Saker gjorda av sånt som en gång var nåt annat".
Jag har precis bytt till mig en fin almanacka gjord av en gammal Wahlströms flickbok.
Fram för byteshandeln!

Sov & må så gott/Lisa

2 kommentarer:

Carin sa...

Tack för fina ord!

Vildängel sa...

- och tack till dig för fin almanacka, jag stortrivs med den!