tisdag 14 oktober 2008

ReArt – kreativt återbruk

TipsTipsTips!!!
Härlig utställning i Södertälje!
- En sån där upplevelse som får mig att känna att det inte gör så mycket att jag inte hinner få till allt det jag vill, allt som snurrar i mig, men som inte hinner bli förverkligat. Det gör inget för det finns så många andra som gör så fint och bra. Det är ingen katastrof att jag nu lallar runt som mamma, jag får istället titta och njuta och inspireras ännu mer...
Det finns dessutom viktigare saker än just re:designen som just jag måste göra här i livet.

Men visst är det fantastiskt att skapa nytt av gammalt, ge nytt liv, ny skepnad. Se bara:
Brudklänning av återvunna ulltröjor - Katarina Brieditis + Katarina Evans?? tror jag??
Altare av återvunna konserver - Barbro Fagerlind.
Lampett av återvunna konserver - Barbro Fagerlind.

Så låt er inspireras och
Reduce
Reuse
Recycle

Jack Johnson 3 R´s

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men dit får man ju ta och gå...

Vildängel sa...

JA, du som bor i krokarna borde absolut gå dit det är det värt!
Jag var där med barnaskaran, och vi tänkte egentligen höra av oss till er men tiden räckte inte till så det sköts på igen... Men det/ni finns i våra tankar titt som tätt så rätt som det är dyker vi upp... dock ej denna vecka...
-love-