söndag 16 november 2008

Mössor

Så blev den sista beställda väpnarhuvan för denna gång. Dubbla lager ekologisk obehandlad ull med tofs av siden, strl 0-1 år.
Det finns fortfarande knappt 10 st färdigsydda kvar.

Nu räcker restbitarna bara till sånt här:

Vändbar hätta i 100% ekologisk blå ull och 100% ekologisk naturvit bomull, strl 6 mån.

Och detta blev det av en återvunnen handstickad ullkofta som jag filtat:
En bukett hättor i olika storlek (3 mån, 6 mån, 1 år & 2-3 år) och mönster. Fodrade med återvunnen lila bomullstrikå. Tyvärr tog jag ingen "före-bild" det skulle varit så roligt. Den hade jätte fina knappar som ska användas till nåt också, vet ännu ej vad... Och lite små snuttar finns kvar som också kommer komma till användning så småningom.

Och så en liten hätta av restbitar fleece resp blommig bomull, oxå vändbar.
Alla hättor sydda av E.

Gonatt/Lisa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde inte hålla mig så jag har mailat en beställning på julklapp till min lilla blomma....

Vildängel sa...

Åh vad roligt. Hoppas lilla fina Blomman blir glad för sin julklapp!