torsdag 26 februari 2009

EkoLund

Har varit två vändor i Lund.
Mest stängt in mig i barndomshem, barndomsminnen.
Men lite Lundavärld har jag upplevt och lite vill jag dela med mig av.

Först fick jag leverans till dörren av självaste, finaste Malvalin
Härliga biodynamiska ansiktsfärger som barnen roat sig massor med!
Lite njutning för utsidan och insidan för mig.
Dessutom bjöds extra gåvor från denna ljuvliga kvinna och butik.

För första gången har jag besökt Lunds otroligt fina lilla ekologiska butik.


Ännu ett lass gick till Erikshjälpen. Väl där roade vi kunder och personal med att köpa tillbaka saker vi lämnat in för ett par veckor sen. - Lite extra välgörenhet!


Vänners nyöppnade butik, ej eko men med en del second hand och härligt lokalproducerat (bla vännernas) hantverk - stickat, virkat, lite trä & keramik + smycken från återfunnet-återvunnet.

Love Lund - Lundalove
/Lisa

Inga kommentarer: