onsdag 14 juli 2010

Havets röster

Att vakna kl 3 på natten
av livet som pockar på, saker som vill göras, tänkas, kännas.
Att se gryningen släppa fram omgivningen,
höra åskknall i horisonten och se droppar falla från himmelen som varit oändligt blå och regnfri så länge.
Att gå ut och känna på det ovana regnet, rädda lite tvätt
och då höra stämsång ute från havets vidd.
En segelbåt med lyckligt sjungande röster.
Det är en upplevelse, det vill jag lova.
En sån upplevelse som jag aldrig själv kan arrangera utan bara måste passa på att ta till vara när den kommer
och njuta så mycket det bara går.

L.

3 kommentarer:

Ängla Miranda sa...

De finaste upplevelserna är oftast de som kommer till en!

Vildängel sa...

Ja, visst är det så.
Hoppas du har en härlig sommar!?
❤ Lisa

Ängla Miranda sa...

Ja, en härlig sommar har jag med ett långt pärlband av fina dagar med mycket bad och möten med familj och vänner. I morgon ska jag tillbaka i verkligheten ett tag då vi repeterar ett par dagar och sen åker på turné till operafestivalen i Savonlinna i Finland. I tolv dagar ska jag bo själv på hotell och inte laga mat eller hjälpa barn på toa. Det ska bli fantastiskt att få tänka tankar till slut och få egen tid men samtidigt läskigt!

Själv?

Kram, M