lördag 31 juli 2010

Räv

Det bor en tam räv här på Johannesdalsvägen.

4 kommentarer:

mammagumman sa...

Hej Lisa

Fint att se dig, både här och där. Snygga blocket har ränder och i det skriver jag listor för att jag inte ska missa något. Det händer så mycket nu i höst för mig och butiken. Men de kanske finns utan med? Du får hålla ögonen öppna.

Jag tänker mig att ni bor i en cirkusvagn med vackra tyger med bollfransar på.

Många varma kramar

Anna

designofluna sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Vill passa på att meddela att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin

Elisabeth sa...

Önskar att jag också hade en tam räv utanför fönstret. Fast jag tror inte att jag skulle kunna stoppa impulsen att springa ut och stryka handen över pälsen. Den ser helt fantastisk ut.

Vildängel sa...

Anna: Sent om sider - Du anar inte hur rätt du har ang husvagnen... Jag har förvandlat en gammal sunkig 70-tals husvagn till en magisk vagn med gyllene utsida och mjuka, röda sammetsväggar invändigt. Vi kände oss först totalt fel i campingvärlden men hittade sen vårt eget udda sätt och hade det fantastiskt!
Nu har vi dock flyttat in i vårt lilla hus igen;)

Luna & Elisabeth: kul att ni hittat hit trots att bloggen är väldigt vilande nuförtiden.
Bilderna på räven är tagna precis i början när han hittat hit. Sen utvecklades vänskapen, han blev som en hund - kom springande när vi kom hem med bilen, grävde vid min sida när jag grävde i rabatten, sprang efter barnens bollar osv...
Det blev lite för mycket när vi inte längre kunde ha dörren öppen för att vi inte ville ha dagliga besök även inne i huset. Han gick in och hämtade skor & saker och samlade på ett speciellt ställe...
Vi sa hela tiden till honom att han måste gå ut i skogen och hitta andra räv-kompisar istället, men samtidigt var han ju så otroligt söt så vi kunde inte riktigt skrämma bort honom.
Men nu har han faktiskt hittat två räv-kompisar. Han kommer fortfarande på besök ibland, men inte dagligen, och ibland ser vi dem alla tre.
Fascinerande, inte helt naturligt... Någon sa att det är för att människan tar skogen ifrån dem, kan nog stämma. Det är ju lite trångbott så här på låtsas-landet utanför Stockholm.
Kramar till er alla
Lisa