onsdag 17 september 2008

Gnälldag

Gnällig mamma, gnälliga barn...
Så är det vissa dagar.
Här liksom på alla andra ställen.
Eller!?

Hon har kört på för fullt nu i flera veckor med massa inspirerande jobb och aktiviteter...
Roligt, men man måste andas in också...
Fylla på, få lite input, ny kraft, ny inspiration, nya impulser...
Hon är iofs till bredden fylld av inspiration för tillfället. Så där så det nästan är frustrerande för att allt som vills inte hinns...
Det är inte inspirationen som fattas.
Snarare är det väl det där att bara vara...
Stanna upp, lyssna inåt/uppåt, inte göra något...
Den slags påfyllnad.
Hon har känt det länge nu, anat det, men inte tyckt sig ha tid/haft ro till att göra ingenting.
Hon har gjort det med barnen, bara varit med dem.
Men stunderna när de sover, eller när storbarnen är på dagis och lillprinsen sover... då har hon så mycket hon vill hinna!
Och nu sitter hon här... Inte duger att blogga till att göra ingenting...
Nej, aah, nu ska här andas in...
Inandas liv.

("Inandas liv" läser du än?)

Godnattvisa

Sov gott där borta i Trollywood, och ni andra där ni är.

Hon

3 kommentarer:

hippihäxan sa...

gnälldag även här,,, speciellt när man har mycket i huvet, då varken ser man eller hör dom små... och det känner dom så väl och blir ännu gnälligare,,, samtidigt som jag också blir det... Det är inte lätt ibland.

Ekonördarna på Lyckobacken sa...

Jag har startat en insamling till förmån för Barncancerfonden på Ekoblogg! Snälla, lämna ett bidrag du också! Minsta summan att donera är 10 :- och man kan också donera via sin mobil!
Här kan man läsa om min insamling: http://www.barncancerfonden.se/1474

Tipsa gärna andra så att vi tillsammans kan ge så mycket som möjligt! :)

Malin, Ekoblogg

Vildängel sa...

Just precis Hippihäxan det är en ond cirkel som JAG måste bryta, kan inte förvänta mig att de ska göra det...
Nu försöker jag ta jobbledigt lite, fokus på barngos, inventering och annat får vänta.
Bra initiativ Malin.