tisdag 16 september 2008

Inventering av kläder

i hem och arbete.

Jag har gått igenom barnens kläder, lämnat till Röda korset och för första gången i mitt liv sålt på Tradera. Insåg att Tradera inte var min grej, det var ett himla pysslande med fotande, vägande, packande... Jag är övertygad om att de kronorna som jag fick skulle göra bättre nytta i nån välgörenhetsorganisation än i min plånbok. Och om jag är ute efter att tjäna pengar så ska jag nog satsa min tid på annat.
Jag är helt klart mer lämpad till att handla second hand än att sälja.
Tidigare har vi haft arvglada barn som tagit emot alla våra avlagda kläder, men för tillfället är de munnarna mättade så nu blev det så här istället.

Slutligen har jag krymp-tvättat gamla ylletröjor och ulltyg. De ska få nytt liv i ny skepnad. Som sagt, när jag nu inte fick tag på någon ekologisk ulltrikå denna säsong får det bli mer re:design.
Det känns väldans roligt och inspirerande. Men först måste jag slutföra nästa projekt:

Inventering av Vildängels kläder...
Ett omfattande projekt som kommer ta sin tid, extra lång tid eftersom jag har fullt av hjälpsamma barn omkring mig... Det är inte alltid så effektivt och lönsamt med barnarbete...



Hjälp att räkna växelkassan fick jag visst också...

Kys/Lisa

2 kommentarer:

Ensamvarginna sa...

Man kan bara ana hur det är att ha dessa söta små omkring sig när man måste vara strukturerad. Duktig du är som kan hålla tanken klar.
Jag har min lille bus som inte låter mamma tänka en egen tanke förrän han är på och klättrar eller river ner eller... Men de är ändå ljuvligast och på något sätt så hinner man det där andra med. Men jag tror fast och säkert att mammor är fantastiska på många sätt.
Kram!

Vildängel sa...

Tja så himla klar vet jag inte om den är... Jag har pausat den där inventeringen, faktiskt pausat hela jobbandet. Tror jag måste vara mer bara mamma lite nu, affärskvinnan/designern/konstnären får ta lite semester. Allt har sin tid, som tur är har jag avklarat alla deadlines förtillfället. Det har snurrat på lite mycket de senaste veckorna, gräsänka och allt... Nu blir det fokus på annat ett tag, barngos tex.