söndag 24 augusti 2008

Nomineringar

Vi har blivit nominerade,
av finaste bloggen Malvalin
[iloveyourblog_thumb_thumb1_15200439_15575718.png]
Här kommer reglerna på engelska:

1. The winner can put the logo on her blog.
2. Link the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blogs of the girls/boys you've nominated


Jag är inte så bra på det här med nomineringar...
Och jag känner mig inte så bevandrad i bloggvärlden,
(även om jag lätt fastnar och det ibland känns som jag ägnar allt för mycket tid där...)

Men nu handlar det ju om mitt favorittema i livet L❤VE.
Så jag niger och tackar med varmt hjärta och skickar vidare till:

med livet som insats - innerlig skildring av den svåra och spännande processen att leva sant och bli medskapare till sitt liv. Ligger lite i dvala... kanske får den nytt liv igen eller så återföds/har hon blivit återfödd i annan skepnad någon annanstans??
Staffan Alberts - kloka ord om livet, döden och allt som rymms där emellan. En man som tror på ljuset, det djupa sökandet och förändring.
Hippihäxan - en klok häxa med tre trollungar, stort trädgårdsland och brinnande miljöengagemang.
snyggemalin - Kan man annat än älska denna blogg? Skriven av en vardagsprinsessa som bajsar glitter och skriver livsbejakande inspiration.
drömma - inre och yttre skönhet. För tillfället kan man följa ett svindlande kärlekshopp som ger ett smakprov på det viktigaste i livet! Looove
mindfulliving - en osedvanligt bra ekorekoblogg som inte bara tar med den rent praktiska ekobiten utan spinner in det i ett större sammanhang. - Att leva ekoreko är egentligen bara en självklar följd av att vilja och välja det viktigaste i livet (som sagt - loooove, men också medvetenhet).
Slutligen passar jag tillbaka bollen. Så får man väl inte göra, men att hålla sig inom ramarna och följa normerna det är inte det jag tror på i livet... Så med kärlek -
malvalin - vackert, varmt, magiskt, sant!

Mycket kärleksdravel??? Ja, jag har sagt det förut... Jag låter kanske lite banal. Men hade alla så tydligt uttalat att det är kärleken vi vill mest av allt i livet... Ja då HADE VÄRLDEN SETT BÄTTRE UT! Så är det helt enkelt. Alla musiker som gör smäktande kärleksballader som får hjärtan att bulta och ögon att tåras, de gör minst lika mycket för världens bättring som den strängaste renlevare.
Älska, älska, ÄLSKA och världen kommer att blomstra!
... och du, glöm inte bort att älska dig själv! Det är det viktigaste av allt... och lättast att glömma eller hoppa över...

Ja, det är förstås lite tråkigt, men om det nu ska vara bloggar jag älskar så får det ju helt enkelt bli dem jag redan länkar till, förnyelse får ni hitta på annan plats...

När jag ändå är i farten...
För ca hundra år sedan fick jag också en award från sessan&prinsessan
[Kreativ_Blogger.JPG]
Nu gör jag, sent om sider, slag i sak och skickar den vidare till de kreativa kreatörerna:
mindfulliving - ja, som sagt förnyelse får ni hitta på annan plats... för det här är en vän-blogg som jag inte bara lvar, jag förundras också över hennes kreativitet, kompromisslöshet samt kraft och förmåga till genomförande!
signerat - designmarknaden på nätet, som i sig är ett imponerande resultat av kreativitet, och som dessutom har en blogg som bjuder på varierande kreativ inspiration.
återfunnet-återvunnet - extremt kreativ åter-skapare. Vilande blogg, men gå gärna vidare till hemsidan.

SLUT
/L

3 kommentarer:

Ensamvarginna sa...

Tack för finaste orden!
Tack för att vi uppmärksammar varandra.
Jag tror det är nomineringens syfte.
Gott så, för jag har upptäckt nya bloggtankar i stort och smått.
Malinlove

Drömma-Lotta sa...

DU är så fin hjärtat!
:-)

Staffan Alberts sa...

Tack så mycket för nomineringen.
Kram Staffn!