söndag 24 augusti 2008

EFTERLYSNING

Finns det någon som vill beställa en väldig massa ekologisk ulltrikå?
Och då menar jag verkligen en väldig massa, några småbeställningar funkar inte.
Alternativt - finns det någon som vet var jag kan få tag på ekologisk ulltrikå lite fort?

Jag beställde ulltrikå i våras, det tar ca ett halvår att få det producerat om man har särskilda önskemål om ekologiskt och färg. Så häromdagen ringde jag för att höra hur det går, när leveransen beräknas komma... Då fick jag veta att det inte blivit någon beställning, det är ingen trikå på gång...
Vi är flera som går ihop och beställer; Näva, Solius, Ekovaruhuset, Minni och jag, och så är det en som samordnar det hela. Men nu visade det sig att våra gemensamma beställningar inte blivit tillräckligt mycket (1 ton) så det hade inte blivit någon beställning...
OCH DET FÅR JAG VETA NU!!!
Vad ska det bli av min lilla höst- och vinterkollektion???
Utan tillstymmelsen av material...

Ja, jag får helt enkelt satsa helt på re-design i år. Det är förstås också roligt och bra, men inte riktigt vad jag hade tänkt mig... Och mycket svårare att lägga ut på E och själv kommer jag inte ha mycket tid till sömnad som gräsänka med massa andra projekt på gång...

Det är visst inte riktigt meningen att det ska bli någon produktion för mig i år.
Jag trodde jag hade kommit överens med en annan slags konsthantverkare om att producera en provkollektion till konstrundan, men det hade missuppfattats helt så det blir inte förrän till november...
Det känns lite knapert med alster och tid inför konstrundan och Skillebyholm, men men jag duger kanske ändå??? Och livet lever ju vidare, det blir fler tillfällen...

De är igång och kivas igen - Konstnären och Mamman...
Får kanske inse att Konstnären får kliva tillbaka lite när Mannen är borta.

L

3 kommentarer:

Ekonördarna på Lyckobacken sa...

http://ekoblogg.blogg.se/2008/august/alskade-angel.html#comment

Är det OK? Jag skrev tydligt vart bilden hör hemma! :)

Kramalin

Unknown sa...

åh vad kul att du hittade till mig och att du är som jag - kär i ricos!

köpenhamn är både fantastiskt, vackert, underbart och hemskt på samma gång. en fascinerande stad helt enkelt.

hoppas att det löser sig med tyget!
kram

Vildängel sa...

Malin - Ja visst är det okej, bara roligt att du tycker om den och tipsar!
Jenny - ja just så är Köpenhamn, och faktiskt mycket bättre att gå och längta till än att bo i.
❤ Lisa