måndag 29 september 2008

Miljövänliga veckan

Denna vecka är det miljövänliga veckan, i år med temat Medvetet mode.
Läs mer på Naturskyddsföreningens hemsida.

Egentligen hade jag tänkt ägna den åt att hårdsatsa på mina re:design-projekt, men nu är det så att jag har gett den där arbetsverksamma kvinnan semester för hon ville ta över alldeles så barnen och mamman fick lite för lite uppmärksamhet och då blev de så gnälliga...
Så nu gör mamma och barn bara mysiga saker ihop och gnället tog semester tillsammans med den där andra.
(Fast så här på småtimmarna då barnen sover smyger hon till sig ett par arbetstimmar ändå... Och en del saker måste ju faktiskt göras som egen företagare trots barnledighet/"semester".)

... Så då tänkte jag att vi istället firar veckan med att ge 10% rabatt på alla nya beställningar av ekologiska och återvunna kläder denna vecka! Men det är ju inte särskilt miljövänligt för det uppmuntrar till konsumtion...
Så då gör vi så här 10% rabatt OCH 10% går till Naturskyddsföreningen som uppskattning för deras fantastiska arbete och kampanj samt som kompensation för konsumtionsuppmuntran. Det blir väl bra!?
Men det blir bara så där lite grann i smyg, dvs jag skriver det här på bloggen men går inte ut med det på hemsidan för jag lyckas inte få till det och orkar inte trixa med det, jag jobbar ju som sagt inte.... Men det gäller förstås alla beställningar oavsett om man har sett det här eller ej.

Så denna vecka (v 40) ger Vildängel:
10% rabatt på alla kläder i ekologiska &/eller återvunna naturmaterial
(Dvs allt utom de enstaka t-shirts vi har kvar + riddarröd luvtröja).
OCH
10% till Naturskyddsföreningens klimatarbete.



Får se vad mer för miljövänligheter vi kan få till att göra i veckan.
Har du några tips?

Suss gott. Dröm vackert. Världen behöver vackra drömmar. Vakna och sovandes. Och det gör vi också, du och jag.
/Lisa

Inga kommentarer: