söndag 20 april 2008

Rörelse är utveckling - Liv är rörelse

Har haft dans här i huset idag. Det är ett oerhört betydelsefullt steg att jag sätter igång med dansen just här hemma. (Att jag litar på att folk orkar ta sig hit ut.)
Jag får rörelse i huset!
Jag som har sånt behov av rörelse, rörlighet. Nu får jag rörelse i två bemärkelser; dans-rörelse och folk-som-kommer-hit-rörelse.
Det är på nåt sätt nödvändigt att jag kommer igång och använder huset mer. Nödvändigt för att jag ska kunna landa på riktigt.

När vi flyttade hit hade jag massor av visioner för huset. Redan när vi första gången kom in i detta fantastiska hus satte det igång. Det kändes genast som jag kommit hem och jag såg så oändliga möjligheter i denna stora gamla skola. Nu har vi bott här i 6,5 år och det har inte blivit så enormt mycket av alla dessa visioner, istället har vi skapat vår kärleksfamilj! Det är inte illa det heller, det har alltid varit min största vision i livet - kärleken, kärleksfamiljen. Så visst är jag glad att jag prioriterat det, jag är överlycklig över min hjälte till man och mina tre kärleksbarn. Det kommer alltid vara min största skatt, mitt största, mest dyrbara konstverk. Men i längden blir det lite tungt att fylla detta stora möjligheternas-hus med bara oss.
Det behövs mer rörligheter, fler av visionerna måste förverkligas. Och nu är det så tydligt på gång.

Allt liv är rörelse
Rörelse är utveckling
L

Inga kommentarer: