onsdag 23 april 2008

Vad gör jag med min tid?


Vad gör jag med min tid. Jag borde klippa film och filosofera över film jag vill och ska (och borde) göra. Men istället snickrar jag ett tak att ha cirkelsågen och gersågen under så att jag inte behöver störa grannarna eller snarare inte behöver tänka på det utan kan gå ut och såga i princip när jag vill. Är det viktigt? Visst, visst! Jag tycker att det är roligt och det ger viss tillfredställelse men det är nog på gränsen att jag är lite vårdslös här.
För det är nog så här: Att den sorts konst jag vill hålla på med ska forma sitt rum runt sig själv, jag ska inte forma rummet åt den. Konsten skall vara oberoende av form och rum och helst oberoende av pengar och tid också. Men då blir det lätt att jag helt enkelt låter bli att göra den och istället gör något annat.
Eller ska jag lita på att var sak har sin tid?
Att allt leder dit det ska å krokiga vägar.


//A

Inga kommentarer: