lördag 19 april 2008

Vikten av att vara delaktig

Idag har det varit arbetsdag på dagis. Vi har jobbat hårt, bl a satt upp en stor gungställning - grävt massor för att få dit den och allt det bortgrävda användes till att förbättra pulkabacken.
Det är så tydligt hur oerhört betydelsefullt det här arbetet är! Gemensamt arbetar vi, skapar tillsammans, barn, föräldrar och fröknar för att göra dagiset ännu bättre, miljön ännu lekvänligare, dagislivet ännu härligare för våra fantastiska barn.
Vi är alla en del av det och det är så stort. Barnen njuter av att vara där alla tillsammans och faktum är att även vi njuter det! Jag njuter av att var delaktig. Dagis är inte bara en plats där jag stjälper av barnen för att jag ska kunna jobba och ha mitt liv. Dagis är en del av vårt liv, hela familjens liv, och vi är en del av dagiset, hela familjen är en del av dagiset.
Åh vad jag är lycklig över att det är så! Jag är lycklig över att kunna vara delaktig i mina barns vardag, lycklig över att skapa tillsammans.

Nu har de tre vildänglarna somnat. Det är också en sån där njutning - att få ligga mellan tre små guldklimpar, en på vardera sida och en ovanpå mig och känna hur deras kroppar och andning blir allt tyngre, de mjuknar alldeles och försvinner sakta bort till drömmarnas land. Mmmmm

sovandebarnvarm kram/Lisa

Inga kommentarer: